2017-03-02

Źródło aktywności bije na Jurze

Aktywność fizyczna oraz regularne treningi doskonale wpływają na nasz organizm i samopoczucie. By sport dawał prawdziwą radość, satysfakcję i oczekiwane efekty, regularnie sięgajmy po wodę.

Jurajska SPORT to idealna towarzyszka podczas każdego treningu: nawadniając nasz organizm dba o zachowanie bilansu składników mineralnych, ale też zapewnia orzeźwienie, lekkość i dobre samopoczucie. 

Aktywność fizyczna oraz regularne treningi doskonale wpływają na nasz organizm                             i samopoczucie. Jednak by trening był naprawdę efektywny i bezpieczny, należy przestrzegać kilku ważnych zasad. Jedną z podstawowych jest prawidłowe nawodnienie! Nowa naturalna woda mineralna Jurajska SPORT to doskonała towarzyszka każdego dnia. Niezbędna przed, w trakcie i po treningu.

2016-11-25

Nowa Jurajska z jodem

Wymyśliliśmy coś, co powinien spróbować każdy aktywny człowiek, by zachować właściwy poziom energii przez cały rok. Ta nowość to "Jurajska z jodem" - sprawdźmy jakie korzyści płyną z regularnegi picia naturalnej wody mineralnej wzogaconej w ten pierwisatek.

Energia i właściwy metabolizm 

Każda aktywność fizyczna to zwiększone zapotrzebowanie na składniki odżywcze. Ale nie sztuką jest "przeładować" organizm kaloriami - sztuką jest odpowiednio je wykorzystać. Tutaj z pomocą przychodzi nam tarczyca, która używając jodu produkuje kluczowe dla przemiany materii hormony. Nie musimy wiedzieć, że są to między innymi tyroksyna i trójjodorotyronina, ale musimy pamiętać, że odgrywają pierwszoplanową rolę w przemianie białek, tłuszczów i węglowodanów w niezbędną do życia energię. Regulując metabolizm, hormony na bazie jodu odpowiadają za efektywne wykorzystanie dostarczanych kalorii. Bez ich odpowiedniego poziomu, ryzyko, że nadmiar kalorii będzie odkładany w postaci zbędnego tłuszczu znacząco wzrasta. Dlatego każdy, kto chce walczyć z "oponką" na brzuchu, powinien zadbać o dostarczanie organizmowi właściwej dawki jodu. 

Mocne serce 
Regularna aktywność fizyczna ma zbawienny wpływ na nasze serce i cały układ krwionośny. Ale mocne serce nie bierze się tylko z niego - za jego odpowiedni rytm i właściwe ciśnienie krwi odpowiadają hormony produkowane przez tarczycę. Oprócz tego pomagają w utrzymaniu temperatury ciała, nie pozwalając na "przegrzanie" organizmu.

Dostarczanie odpowiedniej dawki jodu nie jest wcale łatwe, bo nie ma go zbyt wiele w podstawowych produktach spożywczych. Dlatego butelka naturalnej wody mineralnej wzbogaconej jodem, to doskonałe rozwiązanie - nie tylko podczas wysiłku fizycznego, ale także na co dzień.

 

2016-08-30

Katowice Business Run 2016:

Aż dwie drużyny "Jurajskiej" wystartowały w tegorocznym Katowice Business Run – jedynym w swoim rodzaju charytatywnym biegu biznesowym. Zawodnicy Jurapids i Juranners  zamienili firmowe dress code`y na sportowy outfit i pomogli pani Paulinie.

Zachęcając swoich pracowników do udziału w różnego rodzaju rywalizacjach sprawiliśmy, że dla wielu z nas bieganie stało się sposobem na zachowanie zdrowia i spędzanie wolnego czasu. Zatem z łatwością skompletowaliśmy do biegu sztafetowego reprezentujące nas dwie pięcioosobowe drużyny, które wzięły udział w katowickim biegu sztafetowym. Dopisali zarówno kibice, jak i pogoda, więc daliśmy z siebie wszystko. Zawody zakończyliśmy postanowieniem, że za rok wyniki będą jeszcze lepsze!



2016-06-14

Piknik Rodzinny z Jurajską Junior

W sobotę, 4 czerwca 2016 roku na warszawskim Polu Mokotowskim odbył się Piknik Rodzinny zorganizowany z okazji Dnia Dziecka przez markę Jurajska Junior.

Impreza rozpoczęła się o godzinie 10 oficjalnym przywitaniem wszystkich przybyłych licznie gości. Pogoda dopisała! W trakcie pikniku świeciło słońce, a atrakcji, które zawdzięczamy pomysłowym organizatorom, było co niemiara.

Dzieci bawiły się przez kilka godzin uczestnicząc w konkursach, grach i zabawach edukacyjnych, prezentując bardzo wysoki poziom wiedzy i humoru! W strefie sportowej i animacji wykazywały się ogromną sprawnością i refleksem, a strefa dla małych dzieci zaczarowała maluchy chmurą baniek mydlanych i tęczowymi buźkami. Przyszli lekarze chętnie operowali „ranne” pluszaki w strefie edukacyjnej, a świeżo upieczone mamy wraz z dziećmi na wózkach stawiały swoje pierwsze "aktywne kroki” razem z FIT MOM - Anną Dziedzic.

Piknik przyniósł zamierzone rezultaty! Zależało nam na tym by zapewnić atrakcje nie tylko dzieciom, ale i dorosłym: rodzice chętnie zaangażowali się we wspólne zabawy z dziećmi, nie patrząc na uciekający czas – to był naprawdę bezcenny widok!

Zachęcamy do obejrzenia relacji video na naszym fun page: 
https://www.facebook.com/Jurajska.NaturalnaWodaMineralna/videos

 

2016-05-12

Jurajska partnerem wydania bestsellerowego poradnika dla rodziców!

Jurajska Junior objęła patronat nad przewodnikiem najpopularniejszej polskiej niani, Doroty Zawadzkiej.

Superniania w swojej książce "przedstawia Rodzicom ich dziecko na nowo", opisuje, jakie umiejętności są istotne, aby dziecko dobrze radziło sobie w szkole oraz pokazuje, w jaki sposób rozwijać potrzebne do szkoły umiejętności, wykorzystując codzienne sytuacje. Poradnik wzbogacono w zabawy i ćwiczenia dla całej rodziny.

Książka od 19 maja będzie dostępna w kioskach, salonikach prasowych i na hitsalonik.pl w cenie sugerowanej 24,99 zł. 

 

 

2016-04-01

Jurajska rozpoczyna kampanię spotową dla swojej wody mineralnej

Marka Jurajska rozpoczyna 2 maja pierwszą kampanię telewizyjną dla swojego flagowego produktu – naturalnej wody mineralnej.

W kreacji reklamowej zawarto „esencję marki”: autentyczne emocje związane z rodziną, bliskość nieskażonej natury oraz obecność „jurajskich minerałów” w wodzie. Tłem muzycznym kampanii jest piosenka „Taką Wodą Być”, jeden z największych przebojów zespołu Happysad. Honorarium za użyczenie utworu zespół postanowił przeznaczyć w całości na cele dobroczynne.

Spoty będą emitowane we wszystkich największych stacjach telewizyjnych (TVP1, TVP2, Polsat, TVN, ZPR) oraz w stacjach tematycznych przez okres dwóch miesięcy. 

 

2016-03-01

Jurajska sponsoruje „Dancing With The Stars. Taniec Z Gwiazdami”!

Marka Jurajska została sponsorem programu "Dancing With The Stars. Taniec Z Gwiazdami", w którym ulokuje również swoje flagowe produkty: Naturalną Wodę Mineralną "Jurajska" oraz wody aromatyzowane "Jurajska ze Smakiem".

Kolejna, 5 już edycja lubianego przez Polaków formatu rozrywkowego nadawanego na antenie Polsatu, rozpocznie się 4 marca i będzie emitowana w odstępach cotygodniowych w piątki o godz. 20:00. O kryształową kulę ponownie będzie ubiegać się 12 par - gwiazdy i celebryci z pierwszych stron gazet wraz z najlepszymi polskimi tancerzami. Uczestnicy będą oceniani przez jury w składzie: aktorka Beata Tyszkiewicz, sędzia międzynarodowy Iwona Pavlowić, zawodowy tancerz latynoamerykański Michał Malitowiski oraz aktor Andrzej Grabowski. Show poprowadzą Paulina Sykut-Jeżyna i Krzysztof Ibisz.

"Jurajska" będzie towarzyszyć tancerzom przez cały czas trwania programu - począwszy od treningów, aż po finałowe odcinki. Dodatkowo w ramach sponsoringu, na antenach Polsatu zostaną wyemitowane billboardy sponsorskie.

 

2016-01-27

Jurajska Junior po raz kolejny doceniona przez konsumentów

Naturalna woda mineralna Jurajska Junior została nagrodzona brązowym medalem w ogólnopolskim badaniu konsumenckim NAJLEPSZY PRODUKT 2016 – Wybór Konsumentów® w kategorii „Wody i napoje dla dzieci”; wyróżnienie tym bardziej cenne, bo dokonane przez samych konsumentów.

Wyróżnienie jest dla nas powodem do dumy, że produkt przygotowany z myślą o najmłodszych i kształtowaniu ich zdrowych nawyków żywieniowych, zdobył uznanie najbardziej wymagających klientów – dzieci oraz ich rodziców. Serdecznie dziękujemy wszystkim za oddane głosy!

Przedmiotem 5. edycji ogólnopolskiego badania „NAJLEPSZY PRODUKT 2016 – Wybór Konsumentów®” było aż 332 nowości spożywczych, chemicznych i kosmetycznych, w ramach 58 kategorii produktów szybkozbywalnych.

Celem badania było wyłonienie na podstawie opinii konsumentów najlepszych nowych produktów wprowadzonych na rynek FMCG w okresie od 1 września 2014 do 1 września 2015 roku. Badanie zostało zrealizowane przez instytut GfK Polonia.

 

2015-12-30

Jurajska buduje domy dla zwierząt ze schroniska w Zawierciu

Pracownicy Jurajskiej przy okazji świątecznego spotkania, wybudowali i dostarczyli do schroniska dla zwierząt w Zawierciu budy dla psów.

 - W spotkaniu wigilijnym, w którym uczestniczyło ponad sto osób z naszego pionu handlowego, najważniejszym punktem była budowa dziesięciu bud dla podopiecznych schroniska dla zwierząt w Zawierciu. Podzieleni na drużyny, z przyjemnością i zapałem budowaliśmy domy dla tamtejszych zwierząt – mówi Izabela Bielawska z Jurajskiej. – Zadanie miało spełnić element integracyjny naszych pracowników, którzy zostali podzieleni na dziesięcioosobowe drużyny w taki sposób, by mieć okazję do współpracy i bliższego poznania się. Wszyscy bardzo się zaangażowali i chociaż budowa trwała prawie cztery godziny, to czuliśmy na koniec ogromną satysfakcję. Jeszcze tego samego dnia z przyjemnością przekazaliśmy zwierzętom ze schroniska w Zawierciu ich nowe schronienia – dodaje.

 Schronisko w Zawierciu jest schroniskiem prywatnym, które współpracuje z przychodnią weterynaryjną i ratuje bezdomne psy i koty z pobliskich gmin. Chociaż właściciele i pracownicy wkładają całe serce w opiekę nad zwierzętami, to potrzebują wsparcia i pomocy w wykonywaniu codziennych obowiązków:

 - Budy, które otrzymaliśmy pomogą zapewnić nam ciepłe domy dla psów zwłaszcza w okresie zimowym – mówi Rafał Żmuda, właściciel schroniska – Na co dzień staramy się, aby nasi podopieczni mieli u nas namiastkę domu, dlatego każda pomoc jest na wagę złota. Każdy z naszych czterdziestu psiaków wychodzi na codzienne spacery z wolontariuszami, dlatego smycze i obroże również są nam ogromnie potrzebne – dodaje.

  Pomoc bezdomnym zwierzętom jest szczególnie ważna w okresie zimowym. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę z tego, że nawet najlepsze warunki w schronisku nie zastąpią zwierzęciu prawdziwej, odpowiedzialnej miłości. Dlatego firma Jurajska oraz schronisko w Zawierciu zachęcają do adopcji psów i kotów i stworzenia im ciepłego, rodzinnego domu.

 

2015-10-26

Naturalna Woda Mineralna Jurajska Junior wyróżniona na forum międzynarodowym!

Podczas październikowego międzynarodowego kongresu wodnego w Lizbonie wyróżniono naszego Juniora w kategorii „The Best New Water Concept”, w której oceniano nowe podejście do koncepcji produktu oraz jego marketingu.

To dla nas powód do dumy, że nowość przygotowana z myślą o najmłodszych jako woda mineralna w poręcznej butelce z „niekapkiem” i wzmacniająca naszą ekspertyzę budowania właściwych nawyków żywieniowych od pierwszych lat życia, zdobyła uznanie wśród ekspertów branży poza granicami kraju.   

Światowy Kongres Wody Butelkowanej (Global Bottled Water Congress) jest jedynym i najważniejszym cyklicznym spotkaniem ludzi branży wodno-napojowej. W tym roku w Lizbonie spotkało się ponad 100 delegatów z całego świata, aby podzielić się swoimi doświadczeniami i omówić najnowsze trendy na rynku wodnym. Jedynym reprezentantem branży wodnej z Polski i jednym z dwóch z Europy Środkowo-Wschodniej, była Jurajska Sp. z o.o.

2015-10-22

Jurajska zaproszona do uczestnictwa w Global Bottled Water Congress w Lizbonie!

Jurajska została dostrzeżona i wyróżniona przez branżowych ekspertów zagranicznych, w efekcie czego jako jedyny producent z Polski i jeden z dwóch z Europy Środkowo-Wschodniej został zaproszony do wygłoszenia prelekcji podczas październikowego Global Bottled Water Congress w Lizbonie. 

Światowy Kongres Wodny jest jedynym cyklicznym, międzynarodowym wydarzeniem przeznaczonym dla: liderów branży wód butelkowanych, dostawców, klientów i analityków rynku wodno-napojowego, którego celem jest uzyskanie pełnego przeglądu czołowych firm na wszystkich kontynentach. 

Podczas konferencji w Lizbonie prezes Sławomir Gradek zaprezentował naszą firmę jako spółkę o krajowym rodowodzie, która w pryzmacie nowoczesnego podejścia do marketingu marki „Jurajska”, a także pasji całego zespołu - jest w stanie stanąć do walki o konsumenta, nawet z międzynarodowymi koncernami.

2015-09-06

W Katowicach pobiegliśmy dla potrzebujących

Pięcioosobowa drużyna Jurajskiej pobiegła w Katowice Business Run, zajmując 147. miejsce na 300 startujących drużyn.

To już trzecia edycja charytatywnego biegu biznesowego w formie sztafety, zorganizowanego dla podopiecznych fundacji Jaśka Meli Poza Horyzonty.

W niedzielę 6 września na starcie sztafety stanęła rekordowa liczba biegaczy: 300 drużyn, czyli aż 1500 uczestników.

Pięciu z nich to Jurazzi Team – drużyna Jurajskiej.

Pierwsza zmiana sztafety wystartowała w deszczu, ale z każdą chwilą pogoda była coraz łaskawsza.

W tym roku po raz pierwszy trasa biegu poprowadziła uczestników przez ścisłe centrum Katowic! Dystans do przebiegnięcia dla jednego zawodnika w zespole wynosił 3,4 km, czyli 17 km dla całego zespołu. Jurazzi Team dotarła na metę jako 147 drużyna, osiągając imponujący czas 1h 21min 31s.

Zebrane podczas tegorocznej edycji biegu środki przekroczyły kwotę 100tys. zł, dzięki czemu fundacja pomoże nie tylko Markowi Urbankowi, ale i innym podopiecznym.

Chociaż 3. edycja za nami, to już szykujemy się do kolejnej, bo uczucie, jakie przepełnia biegacza przekraczającego metę podczas Business Run – bezcenne!!!

2015-09-01

Naturalna Woda Mineralna Jurajska Junior patronem akcji społecznej Zdrowie po dzwonku.

Celem kampanii Zdrowie po Dzwonku jest stanie na straży zdrowia uczniów i dbanie, aby szkolne sklepiki zaopatrywane były wyłącznie w najwyższej jakości zdrowe produkty, wspierające harmonijny rozwój dziecka. Kampania powstała w związku z uchwaloną nowelizacją ustawy Ministra Zdrowia o bezpieczeństwie żywności i żywienia w placówkach oświatowych. Zgodnie z nowelizacją ustawy określono, jakie produkty można sprzedawać w sklepikach szkolnych.

Uważamy, że szkoły, które skutecznie realizują promocję zdrowego żywienia dzieci i przestrzegają zasad ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia, powinny zostać uhonorowane – dlatego tym właśnie placówkom przyznajemy Certyfikat Zdrowego Sklepiku, będący formą uznania dla polityki prowadzonej w szkole i równoznaczny z tym, że w szkole nie prowadzi się sprzedaży niezdrowych dla dzieci produktów.

Sklepiki szkolne odgrywają niezwykle istotną rolę w żywieniu dzieci, zwłaszcza w obliczu narastającego problemu otyłości i chorób takich jak np. cukrzyca – coraz częściej spotykanego wśród dzieci. Dlatego kampania Zdrowie po Dzwonku promuje ideę zdrowego żywienia dzieci, ale stara się również edukować rodziców – udzielając im wskazówek na temat dostępnych produktów, ich składu, pomysłów na posiłki dla dzieci i możliwościach współpracy ze szkołami w zakresie zdrowego żywienia najmłodszych.

Jurajska Sp. z o.o. objęła patronat nad tą inicjatywą ponieważ doskonale wpisuje się ona w wartości jakie wyznaje Firma. Produkt Naturalna Woda Mineralna Jurajska Junior ma wspierać rozwój i zdrowie dzieci. Chcemy zaznaczyć, jak ważne są minerały w codziennej diecie dziecka oraz jak ważne jest to, by dokonywać świadomych zakupów. Proponujemy nie tylko odpowiednie nawodnienie organizmu, ale wartość dodaną, którą są składniki mineralne niezbędne dla zachowania równowagi

2015-08-08

Katowice Business Run: wspólnie z Jurajską po protezę dla Marka!


Drużyna Jurajskiej wystartuje w Katowice Business Run – jedynym w swoim rodzaju charytatywnym biegu biznesowym. Tego dnia rezygnujemy z firmowych dress code’ów na rzecz sportowego obuwia i biegowych T-shirtów.

Bieganie jest jedną z naszych ulubionych dyscyplin sportowych. Promujemy go wśród pracowników i zachęcamy do udziału w różnego rodzaju rywalizacjach. Dla wielu z nas stało się ono pasją i elementem codzienności. W biegu sztafetowym podczas Katowice Business Run weźmie udział pięcioosobowa drużyna Jurajskiej!

Z przyjemnością bierzemy udział w katowickim biegu, zwłaszcza, że w ten sposób pomagamy nie tylko sobie i naszemu organizmowi, ale przede wszystkim Markowi Urbankowi – 29-letniemu mieszkańcowi Tychów, podopiecznemu Fundacji Jaśka Meli „Poza Horyzonty”, który w wyniku tragicznego wypadku samochodowego stracił pół stopy. Po wielu operacjach jego stopa została amputowana. Przed Markiem długa rehabilitacja i przygotowania do protezowania. Dzięki Katowice Business Run, jeszcze w tym roku rozpocznie zupełnie nowy etap w swoim życiu.

Poland Business Run to jedyny taki bieg biznesowy. Każdy może wziąć udział, wpłacając dowolną kwotę za pośrednictwem wybranej drużyny. Jeżeli zebrane środki przewyższą potrzeby, Fundacja wybierze kolejnego podopiecznego. Warto więc zaangażować się w ten szczytny cel i dołożyć swoją cegiełkę, wpłacając dowolną kwotę poprzez stronę: http://katowicebusinessrun.pl/. Akcja trwa do 6 września. Serdecznie zachęcamy do udziału! Bo spełnianie marzeń to naprawdę wspaniałe uczucie.

2015-08-03

Podziękowania

czytaj całość

2015-06-30

Wywiad z Markiem Dorobiszem

Jesteśmy dumni, że pracujemy z tak fascynującymi ludźmi!

Gratulujemy markowi zapału, wytrwałości i sukcesów. Zapraszamy do obejrzenia wywiadu z Markiem Dorobiszem.

www.twojarównowaga.pl - filmy

www.youtube.pl - twoja równowaga

www.facebook.pl - twoja równowaga

Trzymamy kciuki za kolejne maratony!!!

Będziemy kibicować!!!
Ps. Marek Dorobisz – człowiek z pasją, który nas zmotywował i wspólnie pokonujemy kolejne kilometry (co widać w aplikacji ENDOMONDO).

2015-06-25

Odkryj mistrzowskie emocje z Jurajską!

Jurajska towarzyszy zmaganiom sportowym siatkarzom i siatkarkom plażowym w kolejnej, piątej edycji Plaża Open. Naturalna Woda Mineralna Jurajska jest oficjalną wodą cyklu wszystkich spotkań.

Plaża Open to największy w kraju cykl turniejów w randze mistrzostw Polski, organizowany w tym roku w siedmiu miastach: Legionowie, Białymstoku, Chorzowie, Łodzi, Rybniku, Pile oraz Gdańsku.

Kibice pojawiający się na trybunach mają okazję oglądać zmagania par najlepszych siatkarzy i siatkarek plażowych w kraju. Wśród rywalizujących zawodników pojawili się dotąd m.in. Kacper Bryl i Michał Kujawiak oraz Dorota Strąg i Katarzyna Kociołek – pary reprezentujące Polskę również na turniejach międzynarodowych. Nie brakuje też przedstawicieli PlusLigi, jak np. Dominika Witczaka czy też byłych kadrowiczów halowej odmiany siatkówki – Daniela Plińskiego i Marcina Wiki.

Za rangą turniejów przemawia skład Komitetu Honorowego tegorocznej Plaży Open, w którym zasiada senator RP Andrzej Szewiński, prezes PZPS oraz prezes PKOL. Świadkami finałowych pojedynków turnieju będą sympatycy plażówki w całej Polsce, gdyż decydujące pojedynki będą transmitowane na antenie TVP.

2015-04-30

Jurajska wspiera Zaczarowaną Piosenkę

Już po raz drugi Jurajska włącza się w organizację Festiwalu Zaczarowanej Piosenki z Fundacją Anny Dymnej „Mimo Wszystko“. Po raz pierwszy wspieraliśmy akcję w ubiegłym roku.

Organizatorem Festiwalu Zaczarowanej Piosenki jest Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko“. Projekt wspierany jest równiez m.in. przez Telewizję Polską SA, Narodowe Centrum Kultury oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Celem Festiwalu jest promocja uzdolnionych wokalnie osób niepełnosprawnych. W trakcie koncertu finałowego, odbywającego się na krakowskim Rynku Głównym, 12 finalistów walczy o Statuetki Zaczarowanego Ptaszka oraz roczne stypendia. Utwory wykonują z udziałem gwiazd polskiej sceny muzycznej.

Naturalna Woda Mineralna Jurajska również podczas tegorocznej edycji Zaczarowanej Piosenki zadba o to, by uczestników oraz organizatorów wydarzenia nie dopadło pragnienie oraz by przez cały dzień uzupełniali organizm o niezbędne minerały. Po raz kolejny z przyjemnością dołączamy się do akcji i już 6-7 czerwca zapraszamy wszystkich do wzięcia udziału w tym magicznym przedsięwzięciu!

 

  1. Jurajska wspiera 8. edycję festiwalu PKO OFF CAMERA
  2. Nowa odsłona serwisu twojarownowaga.pl
  3. Równowaga w życiu – Jurajska wspiera cykl wywiadów prowadzonych przez Karolinę Malinowską

 

2015-04-23

Jurajska wspiera 8. edycję festiwalu PKO OFF CAMERA

Od 1. do 10. maja w Krakowie odbywała się kolejna odsłona Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego – dziesięć dni fantastycznych filmów, wystaw, pokazów i koncertów.

Program tegorocznego Festiwalu, budowany był w oparciu o ideę przekraczania granic – tych filmowych, obyczajowych, ale również przestrzennych. Z tej okazji do Krakowa przyjechały światowe gwiazdy, m.in. Stellan Skarsgård, Claudia Cardinale i Wentworth Miller.

Jurajska zadbała o to, by uczestników oraz gości nie dopadło pragnienie. Z przyjemnością uczestniczyliśmy w tym przedsięwzięciu, ponieważ na zachowanie odpowiedniej równowagi źyciowej ogromny wpływ ma samorozwój, również ten duchowy. Obcowanie z kinem na najwyższym światowym poziomie z pewnością pomaga go osiągnąć.